PENGIKUT SEJATI

Wednesday 4 December 2013

Komik: Terselamat daripada Taufan Besar




Bumi sedang berhadapan dengan bencana yang teruk...

Alam semula jadi dimusnahkan. Ribut besar melanda satu demi satu lagi. Walaupun ribut tidak dapat dicegah tetapi kita boleh memperoleh pengetahuan tentang ribut dapat dikurangkan.

Dalam cerita ini, dunia lain di luar Bumi telah berlaku suatu kemalangan. Kemalangan tersebut telah mempengaruhi dunia manusia. Watak utama dalam cerita, Thor merupakan seorang budak lelaki yang nakal. Dia ingin menjadi Ahli Sihir Terhebat apabila dewasa kelak. Pada suatu hari, dia tidak mahu mendengar nasihat sahabatnya, Edune dan mengakibatkan Si Angin Sihir terlepas. Si Angin Sihir ialah kuasa alam semula jadi yang dapat menghasilkan ribut. Si Angin Sihir melakukan kesalahan dan dikurung di dalam sebuah buku oleh datuk Thor, yakni Ahli Sihir Terhebat di Gunung Langit. Si Angin Sihir mencerobohi Bumi dan mengakibatkan kemusnahan di seluruh dunia.Thor menyedari kesalahan yang dilakunya da berazam untuk menangkap Si Angin Sihir kembali ke Gunung Langit, jadi dia pun sampai di Bumi.

Semasa membaca komik, para pembaca akan mempelajari pengetahuan tentang ribut, misalnya, ciri-ciri dan jenis-jenis ribut, punca ribut, ribut siklon, perbezaan antara tornado, taufan dengan siklon dan cara-cara untuk menghadapi ribut. Selain itu, para pembaca akan lebih menyayangi Bumi kerana mendapat pengajaran daripda cerita tersebut.






Layari laman web BOOKSTATION untuk pembelian dalam talian.

No comments: