PENGIKUT SEJATI

Thursday 3 October 2013

KOMIK: Lari, Gunung Berapi Meletus!

TAJUK: Lari, Gunung Berapi Meletus!
HARGA : RM 14.90 
PEMBELIAN ONLINE: Bookstation


Sinopsis 

Manusia dan Bumi sedang berdepan dengan bencana alam yang hebat.

Apabila bencana geologi dari bawah Bumi (seperti letusan gunung berapi, gempa bumi, tsunami dan lubang benam) meledak, hal ini akan mendatangkan kemusnahan yang dahsyat dan mengakibatkan kerugian serta kamatian. Bagaimanakah kita dapat menghalang bencana yang sukar diramal ini?
Mari bersama-sama mengikuti kisah perjalanan Ton yang mendebarkan. Ton dihanyutkan oleh tsunami. Apabila tersedar, dia mendapati dirinya berada di Pompeii pada tahun 79. Dia telah menjadi Agus, seorang penjual ikan yang berkawan baik dengan Nima. Agus perlu membantu Nima untuk menyelamatkan diri daripada kejadian letusan gunung berapi yang paling dahsyat dalam sejarah. Adakah mereka akan terselamat? Apakah yang akan terjadi kepada Pmpeii? Dapatkah Ton kembali ke zaman sekarang?
Melalui cerita ini, kita bukan hanya berkongsi pengalaman Agus dan Nima yang mendebarkan tetapi juga mempelajari punca-punca bencana geologi, cara-cara untuk mengesan bencana geologi dan tindakan yang perlu diambil jika bencana tersebut terjadi.

Sudahkah anda bersedia untuk mempelajari pelbagai jenis bencana yang mungkin melanda Bumi? Anda akan mendapati pelbagai jenis bencana yang mungkin melanda Bumi? Anda akan mendapati pembelajaran ini sangat menarik, menyeronokkan dan bermakna.

Apakah yang ditunggu lagi? Ayuh, cepatlah membawa buku ini balik membaca!

No comments: